تاریخچه
با تأسیس شرکت بهسازان ملت در سال 1373، روند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بانک ملت وارد دوره جدیدی از حیات خود شد. اصلیترین ویژگی دوره جدید، شتاب فزاینده توسعه فاوا با رویکردی تخصصی در حوزههای مختلف و بهرهگیری از آن بهعنوان پیشران در کسبو کار بانکی بود. در این دوره و با رویکرد جدید تا سال 1392 شرکتهای تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بانک ملت به 6 شرکت افزایش یافت و نیاز به ایجاد یک شرکت مادر برای انسجام مدیریتی و تخصصی این شرکتها قوت گرفت و مقدمات تأسیس شرکت مادر تخصصی در حوزه فاوا در سال 92 فراهم و نهایتاً در ابتدای سال 93 "گروه فنآوران هوشمند بهسازان فردا" تأسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.
چشم انداز
گروه سرآمد ديجيتال متشکل از قویترين توسعه دهندگان راهکارها و سکوهای نوآورانه فناوری اطلاعات برای ذينفعان در اکوسیستم های کسب و کار دیجیتال کشور به صورت مشارکتی، همکارانه و رقابتی در راستای مبدل شدن به رهبر، مرجع دانش و هماهنگ کننده
شرکت بهپرداخت ملت فعالیت خود را از سال 1384 بهعنوان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی با اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد و پس از تشکیل شرکت شاپرک در سال 1391، مجوزهای لازم را جهت ادامه فعالیت از شرکت مذکور نیز اخذ کرد. بهپرداخت ملت مسئولیت راهاندازی، توسعه و پشتیبانی شبکه انواع ابزارهای پرداخت با هدف گسترش نظام پرداخت الکترونیک و بازارهای مالی کشور را برعهده گرفت. این شرکت علاوهبر ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی، توسعه محصولات خاصمنظوره، ارائه راهحلهای تخصصی برای مشتریان و توسعه نظام پرداخت کشور و حمایت از شرکتهای نوظهور در زمینه فناوری مالی را اولویت کاری خود قرار دادهاست. بهپرداخت بهلحاظ تعداد و مبلغ تراکنشهای انجام گرفته، یکی از شرکتهایی است که بالاترین درصد سهم از بازار پرداخت کشور، را بهخود اختصاص دادهاست. بهپرداخت ملت همواره بهعنوان شرکت پیشرو در این حوزه، با پایبندی کامل به قوانین وضع شده و با حفظ منافع بلندمدت تمامی ذینفعان اکوسیستم پرداخت کشور، به رقابت پرداخته و برآیند فعالیتهای آن را میتوان در نتایج کسب شده توسط این شرکت مشاهده کرد. با گسترش دامنه و حجم فعالیتهای "بهپرداخت ملت" و با هدف ورود به بازارهای جدید، این شرکت در سال 1396 وارد بورس اوراق بهادار تهران شد و بخشی از سهام خود را به علاقمندان سرمایهگذاری واگذار کرد. استقبال سهامداران از این عرضه و اقبال روزافزون پذیرندگان و دارندگان کارتهای بانکی به خدمات این شرکت، نویدبخش افقهای روشنی برای تمامی ذینفعان این شرکت است.
شرکت بهسازان ملت در سال ۱۳۷۳ با هدف توانمندسازی بانک ملت در حوزههای مرتبط با فناوری اطلاعات تأسیس شد. این شرکت از بدو آغاز بهکار خود، با تجهیز منابع و بهکارگیری متخصصان مجرب در حوزههای مختلف فناوری اطلاعات و خدمات بانکی، تلاش گستردهای را به منظور طراحی و توسعهی انواع راهکارها و محصولات بانکی نوین بهعمل آورد. ماحصل این تلاشها در کمتر از یک دهه به تولید اولین سامانهی بانکداری متمرکز در داخل کشور، فعال در محیط کامپیوترهای بزرگ و قابل پیادهسازی در یک بانک بزرگ مقیاس انجامید. این افتخار بهعنوان اولین تجربه از باور توانمندیهای یک سازمان ایرانی، دورهی جدیدی از خودباوری در این صنعت را بههمراه داشت. بهرهمندی از مدیران و کارشناسان متخصص، دستیابی به فناوریهای روز در حوزههای مختلف فناوری اطلاعات و بانکداری، پیروی از استانداردها و بهترین تجارب جهانی در تولید نرمافزارهای کاربردی و ایجاد روحیهی خودباوری در تولید نرمافزارهای پیچیده، اصلیترین قابلیتها و دستاوردهای شرکت بهسازان ملت را بنیان نهاده است. شرکت بهسازان ملت علاوه بر ایفای نقشی محوری در توسعهی بانکداری دیجیتال در بانک ملت، از جایگاه ویژهای در اکوسیستم خدمات مالی کشور برخوردار بوده و جزو معدود شرکتهای دانشبنیانی است که در تمامی زمینههای فعالیت خود دارای رتبه یک شورای عالی انفورماتیک است. اکنون با اندوختهای به وسعت بیش از ربع قرن تجربه، شرکت بهسازان ملت در سطح ملی ارزشآفرینی میکند. توسعه و مدیریت پلتفرم ستاد بهعنوان سکویی برای ایجاد شفافیت و بهرهمندی عموم مردم از منافع آن، نمونهی بارزی از این ایفای نقش است. بهسازان ملت، دوران نوینی از فعالیت خود را تجربه میکند. بهرهمندی از نیروی جوانی و اتکاء به خرد و اندوخته ذهنی سرمایهی انسانی باتجربه، بهسازان را در مقام پیشران تحولات این اکوسیستم قرار داده است. توسعهی پلتفرمهای بانکی هوشمند و دیجیتال و پلتفرمهای غیربانکی جدید و ارزشآفرین در سطح ملی، ادای دین بهسازان به ذینفعان خود و این سرزمین پرگهر است. ما بهسازانِ ملتِ ایران هستیم.